Marketin <\/a>til \u00e5 utf\u00f8re dette. <\/p>\n\n\n\nGjennomf\u00f8r m\u00e5lrettede tiltak for \u00e5 im\u00f8tekomme problemstillinger funnet gjennom kartleggingen<\/h2>\n\n\n\n N\u00e5r man p\u00e5 egenh\u00e5nd, eller ved hjelp av innleide konsulenter har kartlagt mangler, kan man gjennomf\u00f8re m\u00e5lrettede tiltak for \u00e5 forbedre dagens situasjon.<\/p>\n\n\n\n
Som kort nevnt tidligere i innlegget, er det viktig \u00e5 estimere en forventet effekt av hvert enkelt tiltak, slik at man i etterkant kan finne ut hvorvidt tiltaket var kostnadseffektivt. Dette bidrar til \u00e5 gj\u00f8re slik at man som bedrift og butikk blir stadig flinkere til \u00e5 implementere effektive l\u00f8sninger, slik at neste tiltak blir enda bedre og mer effektive enn de tidligere.<\/p>\n\n\n\n
Ikke alle tiltak er like effektive og leverer ikke forventede resultater. Nettopp av denne grunnen er det viktig \u00e5 finne ut hva man kan gj\u00f8re bedre, sette klare og tydelige m\u00e5l og benytte seg av tidligere kunnskap p\u00e5 en god m\u00e5te.<\/p>\n\n\n\n
Anvend forbrukeratferd, og spill p\u00e5 sansene til kundene<\/h2>\n\n\n\n Forbrukeratferd, alts\u00e5 fagfeltet som tar for seg hvordan kunder tenker og ut\u00f8ver atferd p\u00e5, er et fagfelt som man som butikkeier m\u00e5 ta til seg.<\/p>\n\n\n\n
Innenfor forbrukeratferden er det mange virkemidler man som butikkeier kan ta i bruk for \u00e5 \u00f8ke omsetningen til butikken sin.<\/p>\n\n\n\n
Heuristikker, alts\u00e5 det \u00e5 spille p\u00e5 kjente symboler som utgir bestemte signaler som bidrar til probleml\u00f8sning, er en god m\u00e5te \u00e5 gj\u00f8re dette p\u00e5. Dersom en produktseksjon for eksempel er fransk, s\u00e5 kan man pynte opp reolen med franske effekter og spille p\u00e5 \u201cFransk design og kvalitet\u201d. Dette kan bidra til \u00e5 kommunisere at varene er av h\u00f8y kvalitet, noe som kan bidra til \u00e5 \u00f8ke salg.<\/p>\n\n\n\n
Andre ting man kan ta i bruk er \u00e5 fors\u00f8ke \u00e5 redusere risikoen involvert med kj\u00f8p, da s\u00e6rlig for dyrere produkter. Dette kan man gj\u00f8re ved \u00e5 spille p\u00e5 tidligere forn\u00f8yde kunder sine referanser, \u00e5pent kj\u00f8p, forsikringer og garantier.<\/p>\n\n\n\n <\/figure>\n\n\n\nLa kundene ta p\u00e5, f\u00f8le og eksperimentere med utstillingsprodukter<\/h2>\n\n\n\n Forbrukeratferd viser at kunder, og mennesker for\u00f8vrig foretrekker \u00e5 bli kjent med produkter og omverden p\u00e5 egne m\u00e5ter. Noen foretrekker \u00e5 lese, andre lytte, mens andre igjen til se eller ber\u00f8re.<\/p>\n\n\n\n
Ved \u00e5 ha noen utstillingsprodukter tilgjengelig i butikken, som kundene kan ta p\u00e5, teste eller studere n\u00e6rmere, kan v\u00e6re et effektivt virkemiddel for \u00e5 oppfordre til kj\u00f8p. Ettersom at kunden er blitt bedre kjent med produktet, og har f\u00e5tt muligheten til \u00e5 studere den selv, kan dette v\u00e6re med p\u00e5 \u00e5 bekrefte dens attributter og kvalitetserkl\u00e6ring, noe som igjen kan bidra til \u00e5 \u00f8ke salget.<\/p>\n\n\n\n
Vi h\u00e5per at dette innlegget har bidratt til \u00e5 gi deg som butikkeier litt innsikt i nye tiltak du kan implementere i butikken din for \u00e5 \u00f8ke omsetningen. For videre lesning kan vi anbefale boken forbrukeratferd av Asle Fagerstr\u00f8m , Ragnhild Eg , Magne Johannessen og Nina Vogt for mer innsikt om forbrukeratferd<\/a>. De dyktige konsulentene hos Marketin kan ogs\u00e5 bidra til \u00e5 forbedre kommunikasjonen innad i butikken, lage spennende retail konsepter, og ikke minst forbedre utformingen til butikken. Vi i Icesoft \u00f8nsker det og alle andre butikkeiere lykke til med butikkdriften. <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Med en stadig nedgang i omsetning til mange butikker rundt om i landet, samtidig som netthandelen stiger som aldri f\u00f8r, kan det v\u00e6re lett \u00e5 v\u00e6re misforn\u00f8yd og f\u00f8le at det er h\u00e5pl\u00f8st \u00e5 drive en fysisk butikk p\u00e5 20-tallet. I dette innlegget skal vi komme med gode tips og r\u00e5d til viktige grep man …<\/p>\n
Hvordan \u00f8ke omsetningen i butikken din – Se v\u00e5re tips for \u00e5 selge mer!<\/span> Read More »<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":1489,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"inline_featured_image":false,"site-sidebar-layout":"default","site-content-layout":"default","ast-global-header-display":"","ast-main-header-display":"","ast-hfb-above-header-display":"","ast-hfb-below-header-display":"","ast-hfb-mobile-header-display":"","site-post-title":"","ast-breadcrumbs-content":"","ast-featured-img":"","footer-sml-layout":"","theme-transparent-header-meta":"default","adv-header-id-meta":"","stick-header-meta":"","header-above-stick-meta":"","header-main-stick-meta":"","header-below-stick-meta":""},"categories":[5],"tags":[42],"yoast_head":"\nHvordan \u00f8ke omsetningen i butikken din - Se v\u00e5re tips for \u00e5 selge mer! - IceSoft<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n